Egeli bilim ekibi hemşirelik eğitimine yönelik oyun tabanlı sanal gerçeklik uygulaması oluşturacak
Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Şenay Ünsal Atan tarafından yönetilen ve doktora öğrencisi Elmas Mutlugüneş Dönmez tarafından yönetilen “Histerektomi için Postoperatif Bakım Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Yenilikçi ve Yaratıcı Bir Yaklaşım, Oyuna Dayalı Öğrenme” projesi TÜBİTAK 1002 A Hızlı Güçlendirme Programı kapsamında desteklenmeye hak kazandı.
Ege Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Necdet Budak, “Hemşirelik alanında Avrupa’nın en köklü akademik kurumlarından birine sahip olan Ege Üniversitesi’nde bilim insanları nitelikli projeleriyle literatüre, eğitime, araştırma ve geliştirmeye katkı sağlamaya devam ediyor. Hemşirelik Öğretim Üyesi Prof. Proje grubunu tebrik ediyor, başarılar diliyorum.”
“Projemiz hemşirelikte simülasyon eğitimini destekliyor”
Proje hakkında bilgi veren Prof. Dr. Şenay Ünsal Atan, “Hemşirelik disiplininde bilgiye erişim karmaşık ve çok yönlüdür. Uygulamalı hemşirelik bilgisi, bireyin zihnine, bedenine ve ruhuna hitap etmeyi içerir. Sağlıklı veya hasta bir bireye nasıl bakılacağına dair anlam arayışı hiç bitmeyen bir süreçtir. Eğitim ve teknolojinin gelişmesiyle birlikte etkili öğretme ve öğrenme süreci ön plana çıkmıştır. Günümüzde hemşirelik öğrencilerinin büyük çoğunluğu eğitime aktif olarak katılmayı tercih etmektedir. 1980 sonrası doğan Y kuşağı olarak adlandırılan bireyler, teknoloji ile iç içe farklı öğrenme tercihlerine sahip bir küme oluşturmaktadır. Y kuşağı olarak da adlandırılan Z kuşağı, hızlı yanıt alabildiği çoklu görev faaliyetlerine katılmayı talep ediyor. Bugünün hemşirelik lisans öğrencilerinin büyük çoğunluğu milenyum kuşağını oluşturmaktadır. Hemşirelik eğitimcileri öğrencileri cezbedecek ve motive edecek öğretim tekniklerini kullanmak zorundadır. Simülasyona dayalı eğitime günümüzde artan ilgiye rağmen hemşirelik eğitim kurumlarında simülasyon eğitiminin desteklenmesi ve geliştirilmesine ihtiyaç duyulmaktadır. Ancak kurumlar, kaliteli simülasyon uygulamalarını planlamak için malzeme, kaynak ve eğitimden yoksundur. Bu proje ile öğrencilerin hemşirelik eğitiminde aktif katılımlarının ve öğrenme deneyimlerinin yer alacağı oyun tabanlı bir sanal gerçeklik uygulaması oluşturulacak ve tüm hemşirelik öğrencilerinin kullanımına sunulacaktır. Oyun tabanlı sanal gerçeklik uygulamasının tüm hemşirelik öğrencilerine açılmasının, eğitim kurumlarının simülasyon tabanlı eğitim konusunda sınırlı imkânlarından kaynaklanan ortaokul eğitim açığının azaltılmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
“Hem çocuklara hem de kariyer sahibi kadınlara örnek oldu”
prof. Şenay Ünsal Atan, “Doktora öğrencim Elmas Mutlugüneş Dönmez’in tez konusu ile başvurduğumuz TÜBİTAK 1002 A Hızlı Destek Programı kapsamında desteklenmeye hak kazanmanın mutluluğunu ve gururunu yaşıyoruz. Doktora öğrencim bu süreçte azmi ve sıkı çalışmasıyla projeyi almayı başardı. Ayrıca projenin desteklendiğini öğrendiğimizde doğum yaptı ve bir kızı daha oldu. Bundan sonraki süreçte hem kızını büyütecek hem de projeyi tamamlayacaktır. Doktora öğrencim hem çocuklara hem de meslekte çalışan kadınlara güzel bir örnek oldu. Kendisine çok teşekkür ediyorum” dedi.
Hemşirelik Fakültesi Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı ve Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı işbirliği ile hazırlanan projede; prof. Şenay Ünsal Atan, Doktora öğrencisi Elmas Memnun Güneş, Öğretim Üyesi Dr.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı